sobota, 9 listopada 2013

Książka zmieniające pogląd na życie - Mihaly Csikszentmihalyi - Przepływ

Fascynują mnie książki, szczególnie takie które obalają pewne mity w naszym postrzeganiu. Ksiażka, jest czymś wyjątkowym dzięki niej wiedza, dana nielicznym może być przekazana wszystkim, oczywiscie pod warunkiem, że chce się poznać odmienny punkt widzenia.

"Przpływ" książka która zrobiła na mnie bardzo duże wrażenie i sprawiła , że zainteresowałem się poczuciem szczęścia tym co sprawia, że ludzie są szczęśliwi.



Kiedy pierwszy raz zobaczyłem tą książkę i spróbowałem przeczytać nazwisko autora, to pomyślałem, że to pewnie jest nie do wymówienia po polsku. Gdyby nie to nazwisko nigdy bym nie sięgnął po tą książkę, a to byłby błąd.

Teoria optymalnej zmiany życia. Jak osiągnąć szczęście
okładka: www.moderator.wroc.pl

Autor jest amerykańskim psychologiem, węgierskiego pochodzenia i zajmował się w swojej pracy (obecnie jest na emeryturze) zagadnieniami szczęścia i kreatywności jego badania pozwoliły mu stworzyć teorię przepływu (ang. Flow ).

Książka próbuje odpowiedzieć na jedno pytanie, co naprawdę oznacza bycie człowiekiem szczęśliwym.
Nasze powszechne wyobrażenia o poczuciu szczęścia często sprowadza się do spraw materialnych, a to wg autora błąd.

Rozwiązaniem jest bowiem stan optymalnego przepływu, czyli stan w którym wykorzystujemy nasze umiejętności w optymalny sposób i często tracimy przy tym poczucie czasu.

Teoria optymalnego przepływu do mnie osobiście przemawia, często bowiem gdy spotykam sie z jakimś trudnym zadaniem, ale wiem że to zadanie jest w granicach moich możliwości, po skończonej dobrze wykonanej pracy mam super humor, który potrafi mi się utrzymywać przez wiele dni, szczególnie, że często przywołuje to wydarzenie z pamięci.

Warto przeczytać tą książkę i zanurzyć się we flow.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz