środa, 29 stycznia 2014

Podstawowe zasady przydatne w nauce języka, czyli jak lepiej pamiętać słówka i nie tylko słówka.

Był taki okres w moim życiu, że po lekturze książki "Pamięć. Trening interaktywny" Marka Szurawskiego postanowiłem poznać tajniki różnych mnemotechnik. Niestety nie opanowałem do końca, żadnej techniki, po prostu zabrakło mi cierpliwości, ale nauczyłem się kilku podstawowych zasad, która pomagają mi do dziś w zapamiętywaniu.
skuteczne sposoby nauki języka obcego
www.publicdomainpictures.net/George Hodan

Zasada 1 - mózg lepiej zapamiętuje obrazy
Zasada 2 - każda nowa wiedza powinna być połączona, z tym co już wiem.( twórz asocjacje )
Zasada 3 - bądź kreatywny, mózg lubi ruch, przesadę, humor.
Zasada 4 - powtarzaj to co chcesz zapamiętać ( ważne przy nauce języka )

Dzięki tym 4 zasadom lepiej pamiętam rzeczy na których mi zależy na których skoncentrowałem swoją uwagę.

Oprócz książek Marka Szurawskiego polecam też książki klasyka w treningu pamięci Tonego Buzana, a szczególnie wymyśloną przez niego koncepcje map myśli.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz