czwartek, 20 lutego 2014

Moje poszukiwania programu do zarządzania czasem

Od ładnych paru lat odkąd lista moich obowiązków znacznie się poszerzyła szukam dobrego rozwiązania do zarządzania swoim czasem. Zwykły kalendarz i papierowa lista zadań jest prostą i skuteczną metoda, którą stosuje od wielu lat, niestety metoda papierowa ma wadę nie jest zbyt mobilna i coraz bardziej brak mobilności  papierowego zarządzania czasem, powoduje problemy.

Zarządzanie czasem papierową listą zadań i kalendarzem
Fot.kolazymonkey / www.flickr.com


Postanowiłem więc bardziej wykorzystać mojego smartfona, chociaż   do tej pory, mój romans z aplikacjami do zarządzania czasem był z reguły bardzo krótki. Zadałem sobie pytanie dlaczego tak jest i doszedłem do wniosku, że wszystkie dotychczasowe aplikacje i metody zarządzania sobą w czasie, które testowałem nie pasowały do mojego charakteru.

Odkrycie aplikacji idealnej dla mnie, nie będzie łatwe, ale spróbuje. Będzie to wymagało dużo dodatkowej  roboty, ale jestem przekonany, że warto poświecić dodatkowy czas by być bardziej produktywnym.

Mam kilka pomysłów, zamierzam powrócić do paru programów, z których kiedyś korzystałem i zobaczyć, czy lepiej odpowiadają moim obecnym potrzebom (może ja się zmieniłem, chociaż bardziej prawdopodobne jest, ze to one się zmieniły i rozwinęły w nowe funkcje). 

Na pewno wrócę do programu Evernote, chcę też sprawdzić program Wunderlist, może  lepiej uda mi się wykorzystać Kalendarz Googla. Mam kilka pomysłów. 
Przetestuje parę systemów zarządzania czasem np. GTD, Davida Allena, chociaż wydaje mi się ona trochę skomplikowana.

Ważne żeby znaleźć takie rozwiązanie, które wpasuje się w mój charakter i pomoże mi walczyć z prokrastynacją (zwlekaniem) w pewnych dziedzinach mojego życia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz